Europcar väljer GRW Media som marknadsföringspartner 2025

Europcar Sverige har valt oss på GRW Media AB som sin nya marknadsföringspartner med start 2025. Efter att ha samarbetat med en större internationell byrå har Europcar Sverige beslutat att byta till en lokal aktör med fokus på snabbhet och närvaro. Genom detta partnerskap stärker vi på GRW Media våran position som en av Sveriges mest spännande och snabbväxande byråer och satsar på att erbjuda Europcar en mer personlig och anpassad marknadsföringstjänst.

“Vi är sjukt stolta över att Europcar har valt oss som sin nya marknadsföringspartner för 2025,” säger Lucas Lindström, VD på GRW Media. “Det här samarbetet kommer att visa styrkan i att jobba nära varandra, men även fördelarna av att välja en mindre, adaptiv byrå med ett fullt sortiment av marknadsföringstjänster. Vi på GRW Media ser fram emot att visa vad vi går för och att resultaten från satsningen kommer att få tala för sig själva.”

Europcar har uttryckt ett tydligt mål med samarbetet: att modernisera sin marknadsföring och bli mer datadrivna. Vi på GRW Media kommer att hjälpa Europcar med optimering för konvertering, ökad synlighet och utveckling av varumärkets närvaro på den svenska marknaden. Genom att använda insikter från undersökningar och data för att styra strategin och målinriktade kampanjer kommer vi att hjälpa Europcar att nå nya höjder i sin marknadsföring.

“Att GRW Media är en mindre aktör ser vi som något positivt då de erbjuder samma tjänster och expertis som de större byråerna. Med ett engagerat team, hög spetskompetens och förmågan att agera snabbt är detta en ideal partner för Europcar Sverige under den transformation vi befinner oss i. GRW Media kommer i praktiken att bli en del av vårt team och fungera som en förlängning av den egna marknadsavdelningen,” säger Åsa Nihlvin, Head of Product & Marketing på Europcar.

Om Europcar
Europcar är Europas ledande mobilitetsföretag med en global närvaro i 140 länder och över 300 000 fordon. I Sverige är Europcar rikstäckande och återfinns på mer än 170 platser. Europcar har ett komplett produktutbud från mikromobilitet och personbilar, till transportfordon och campingbilar med ett uttalat fokus på att elektrifiera fordonsflottan. I Sverige drivs Europcar av Europeisk Biluthyrning AB som är ett dotterbolag till Volkswagen Group Sverige AB.

Välkommen att boka ett möte mig, Lucas Lindström!

Välkommen att boka ett möte mig, Lucas Lindström!